U bent hier

Waarom met sociale media beginnen?

Waarom met sociale media beginnen?

Een nieuw publiek aanspreken? Een jonger publiek bereiken? Herhaalbezoek stimuleren? Meer verdedigers van je organisatie creëren? Mensen met interesse in je onderwerp iets bijleren? Ervoor zorgen dat mensen het eerst aan jouw organisatie denken als ze met een bepaalde vraag zitten? Het zijn allemaal mogelijke motieven om voor sociale media te gaan.

Smithsonian American Art Museum/30-Day  (cr http://americanart.si.edu/multimedia/challenge/)

Belangrijk om goed voor ogen te houden als je voor sociale media kiest: je motieven en doelstellingen, die je overigens ook kunt combineren, zetten de krijtlijnen uit van je aanpak. Wie heb je voor ogen, op welke sociale media zijn zij aanwezig, wat zoeken ze daar en, ook niet onbelangrijk, op welk moment in de week doen ze dat?

Je kunt natuurlijk achteraf altijd evalueren of het al dan niet werkt.


Voorbeeld

The Smithsonian American Art Museum wou de aandacht en appreciatie voor kunstwerken in de openbare ruimte verhogen. In juli 2014 lanceerde het museum een '30-Day Outdoor Sculpture Instagram Challenge': elke dag was er een nieuw thema waarover mensen foto's postten op Instagram. Op de International Kissing Day waren dat foto's van mensen die beeldhouwwerken kusten.

 

Smithsonian American Art Museum/30-Day  (cr http://americanart.si.edu/multimedia/challenge/)
Laatst gewijzigd op 05/11/2014